Description
The journal HILOS pedagogy, innovation and digital culture, is a scientific journal edited by the University of Cartagena, which periodicity is biannual. It publishes original research papers or papers that present relevant contributions in the area of technology and education, with particular interest in topics such as: Digital Educational Resources, Pedagogy using ICT, Diversity and Digital Inclusion, Digital Culture, Design and Evaluation of digital educational resources, Impact of games in digital learning, Digital Education Models and Management of Modern Educational Institutions.
Stats
Guidelines
Current Issue | Vol. 1 No. 1 (2024)
Revista Hilos Pedagogía, innovación y cultura digital
ISSN: 3028-7774 (En línea)
Vol. 1, No. 1. (diciembre/2024), Publicación semestral.
Preliminares
Editorial
Los recursos educativos digitales como oportunidad para el aprendizaje
Los recursos educativos digitales como oportunidad para el aprendizaje
Article Views 136 | PDF Views 101 | pp. 7
Artículos
Impact of cognitive strategies on teachers' learning achievement: the development of SABER-type tests using Virtual Learning Environments
Impacto de estrategias cognitivas en el logro de aprendizaje de docentes: la elaboración de pruebas tipo SABER usando Entornos Virtuales de Aprendizaje
Article Views 69 | PDF Views 59 | pp. 8-21
Estrategia didáctica para promover el aprendizaje de las operaciones básicas en matemáticas mediante el uso de la plataforma Moodle
Estrategia didáctica para promover el aprendizaje de las operaciones básicas en matemáticas mediante el uso de la plataforma Moodle
Article Views 98 | PDF Views 71 | pp. 47-56
Use of Digital Educational Resources eXeLearning to strengthen socio-emotional skills in fifth grade students of the educational institution Gallardo in the municipality of Suaza
Uso de Recursos Educativos Digitales eXeLearning para el fortalecimiento de las competencias socioemocionales en los estudiantes del grado quinto de la Institución Educativa Gallardo del municipio de Suaza
Article Views 97 | PDF Views 76 | pp. 69-78
Wix and digital interactions for problem resolutions with the sine and cosine theorems supported on reading comprehension skills
Wix e interacciones digitales para resolución de problemas con el Teorema del Seno y Coseno, apoyados en la comprensión lectora
Article Views 98 | PDF Views 48 | pp. 79-89